fredag 10. november 2017

Et annerledes Adventskalenderhefte.

Enten du tror det eller ei, er det bare tre uker til advent!
Kanskje du synes det hadde vært artig med et adventskalenderhefte?


En av mine bloggvenninner, naturglede/Randi Lind, som driver
bloggen som dagene går, har laget et slikt hefte.

Som du ser har hun kalt heftet for Juledrømmer.
Hun er kjempeflink. Hvis du går inn på bloggen hennes kan du se utrolig mange vakre bilder, og andre flotte, morsomme ting hun har laget.


I fjor hadde hun skrevet en adventshistorie på bloggen sin, som jeg fulgte med på.
Har du barn eller barnebarn, er dette noe for dere.
Eller kanskje er det noe bare for deg?

Dette skriver Randi på sin blogg:

Hva er et adventskalenderjulehefte? Det er et hefte med et innslag for hver dag i advent. Litt du kan lage, litt du kan lese, foto, fine ord og en og annen enkel oppskrift.Til slutt er det en julehistorie. Heftet er på 32 sider, og jeg håper det kan glede deg i adventstiden. Noen juledrømmer trenger vi vel alle.


"Med porto, rett hjem til deg, blir det 160 kr pr. stk! Om du vil unne deg et adventskalenderhefte kan du gi meg adressen i innboksen på facebook", skriver Randi i sin blogg. Du kan kanskje også bestille gjennom en kommentar på bloggen hennes vil jeg tro.
Hvis du ikke får tak i henne, gi meg beskjed så kan jeg formidle bestillingen.

Med tanke på fargevalget, burde et hefte om advent kanskje vært i fiolett, som er adventsfargen, men her er det fokusert mye på jul, så da må det bli rødt.
Kanskje hun kan tenke på et hefte i fiolett til neste år?
Vil du bestille et hefte - det vil jeg!
En god adventstid ønskes av Tove




12 kommentarer:

  1. Tusen takk. Det var hyggelig gjort av deg. Ja, det burde vel vært lilla, men det er jo Juledrømmer da!!!! Jeg har lyst til å lage et julehefte til neste år, men det er bare i startfasen enda. Ha en vakker kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke lilla, men fiolett. Det er to lilla-farger, og adventsfargen er den rød-lilla, som er fiolett. Det er bestemt i Den norske kirke, i kirkeårets farger. Den blå-lilla heter indigo, det å bruke den er feil. Men det gjøres ofte.
      Men som jeg skrev - du fokuserer på julen, og den er jo rød! Lykke til med neste hefte, og god helg! Hilsen Tove

      Slett
  2. Hva du kan om farger. Jeg trodde lilla og fiolett var det samme jeg. :) Ja, godt man kan lære hele livet! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De fleste tror det. Men fargepsykologisk har de ulike egenskaper. Og som sagt - det er fiolett som er adventsfargen. Og se på prestenes krager, de er fiolette - rød-lilla.
      Er det ikke fint at vi kan lære noe hele tiden?! Hilsen Tove

      Slett
  3. Adventskalender jeg elsker... gjør advent spesielt hyggelig. Naturlig lys og stjerne og bake småkaker...
    oh herlig vakker tid begynne... snart...
    takk for insformasjon for julehefte.
    Forventning er glede.
    God helg, kjære Tove. Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg, Viola - forventning er glede.
      Jeg ønsker deg en gledesfylt adventstid når den tiden kommer. Men i mens - god helg ønskes av Tove

      Slett
  4. Så koseleg du skriv om adventsheftet til Randi.
    Artig med desse lillafargane, eg skal prøve å hugse at
    Advent er Fiolett.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun er jo så flink og kreativ, så det syntes jeg var hyggelig å gjøre!
      Tenk på regnbuen og R-O-G-G-B-I-F. Alle syv fargene må med - både indigo og fiolett!
      En fortsatt fin søndag (farsdag) ønskes av Tove

      Slett
  5. Heisann... takk for koselige kommentarer, Tove. Jeg har ikke hatt tid til å være inne på Randis sin blogg det seneste. Jammen et flott julehefte signert henne. God idé! Det blir kanskje at jeg kjøper ett! Kan jo hente det sjøl... Ha en go´hælj ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun er virkelig kreativ - dere to er jo helt unike i så måte! Jeg får et i posten til uken, og gleder meg til det. Du kan jo bare hente et, som du sier!
      En fortsatt god søndag ønskes av Tove

      Slett
  6. Hei Tove, TAkk for inspirerende førjulstips. klem Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Artig å fortelle om noe som er så fint og litt annerledes. Hilsen fra Tove

      Slett