fredag 29. september 2017

Vakre bilder - Viktige sitater og leveregler
Del 2

For en tid tilbake hadde jeg et innlegg der jeg viste dere vakre malerier fra Marokko.
De fleste bildene hadde visdomsord/sitater påmalt.
De hang rundt om på db SanAntonio Hotel på Malta, der vi bodde under vårt besøk.
Her kommer noen flere.


Life is the farce we are all torced to endure. A. Rimbaud.



Never regret yesterday. Life is in you toay and you make your tomorrow. R. Hubbard


Dette bildet har ingen tekst. Men det er vakre farger og et nydelig motiv.
Det fortjener å være med.


Dette bildet har heller ingen tekst, men jeg synes også det fortjener å være med.
Vakkert motiv, intrikat mønster - rolige farger.


Can anyone remember love?
It's like trying to summon up the smell of roses in a cellar.
You might see a rose, but never the perfume. A. Miller


Beauty is not in the face; beauty is a light in the heart. K Sid?

Det siste maleriet hang slik til at jeg måtte ta det på skrå. Synd, men det er så vakkert, så jeg ville gjerne vise det. Jeg er ikke sikker på hvem sitatet er hentet fra - det ser ut som K. Sid.

Håper maleriene har gledet deg. Vakre farger - og det er utrolig mange detaljer og intrikate mønstre i disse maleriene. Her ligger mye symbolikk som vi ikke forstår.

I det forrige innlegget skrev jeg at ingen kunne fortelle meg navnet/navnene på kunstneren/kunstnerne. Jeg skulle ønske jeg visste det.
Skulle gjerne hatt et eller to av disse hjemme. Hilsen Tove.

PS. Hvis du vil se det første innlegget, kan du søke på Malta eller San Antonio Hotel, i kolonnen til høyre.

9 kommentarer:

  1. Så vakre bilder og ord til ettertanke. Takk for lang og hyggelig kommentar hos meg. Det er trivelig med nye venner i Blogglandia. For meg var det interessen for fotografering (amatørens freidighet!) som var spiren til blogginga, i tillegg til et lite "påtrykk" fra en slektning. Jeg både strikker, leser og pusler i hagen, men det er kameraet, lyset og landskapet som ofte tar meg ut på tur.
    Jeg er førskolelærer og har i hovedsak jobbet i barnehager, både som pedagogisk leder og som styrer. Nå er jeg styrer på heltid, men kjenner sterkt på at det er sammene med ungene livet er. Så kanskje er det som pedagogisk leder jeg vil jobbe de siste årene av min yrkeskarriere.
    Jeg er stolt av regionen jeg bor i. Vesterålen er på mange måter Lofotens lillesøster, noe jeg er godt fornøyd med. For Lofoten har fått "så det holder" av turiststrømmen, her er det fremdeles roligere. Skulle reiselysten føre deg denne veien, så tar jeg gjerne en fjelltur eller flere. God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du fortjente hyggelige ord i forbindelse med de vakre bildene fra Vesterålen, som du la ut. Du er flink til å fotografere!
      Naturen er fantastisk, med alle sine farger, former og mønstre. Jeg blir aldri lei av å gå tur. Det neste innlegget blir om fugler, det må du vise til barna i barnehagen.
      Jeg håper vi får anledning til å reise oppover til Vesterålen. Vi har vært på Vega og i Lofoten, men ikke i Vesterålen. Da blir jeg gjerne med på tur.
      Tusen takk for hyggelig kommentar - og god helg til deg. Hilsen Tove

      Slett
  2. Så vakre de var! De trenger ikke ord, for de snakker selv! Takk for koselige ord inne hos meg og ha en vakker helg! :)

    SvarSlett
  3. Både maleriene og ordene er vakre.
    En god helg ønskes også deg. Hilsen Tove

    SvarSlett
  4. Fine malerier og gode tekster til.
    Du er flink til å skrive spennande innlegg.
    I går lånte eg vekk boka mi til mi svigerdatter som har begynt på Nydalen Kunstskole ein weekend kvar måned.
    Ho vart så begeistra for boka så eg rekna med at ho får nyttig lærdom frå den.

    God søndag frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for ros, det varmer.
      Så bra at boka kommer til nytte. Det er en venn av meg som, sammen med sin kone har drevet Nydalen Kunstskole gjennom mange år. Jeg kunne tenke meg å gå der selv for å lære litt.
      En fortsatt god søndag ønskes av Tove

      Slett
  5. Fine talende bilder.
    Fortsatt god helg, du må ikke la deg stresse av at jeg leser mange bøker. Jeg har jo fått mye bedre tid!
    Men, nå skal jeg snart begynne å jobbe på verkstedet igjen, trengte en liten pause. Jeg har nok å drive med!
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker disse bildene veldig godt.
      Jeg lar meg ikke stresse, men jeg er imponert og litt misunnelig på deg som får med deg alle disse bøkene. Men som sagt, nå er jeg godt i gang med bøkene til Wassmo.
      Tviler heller ikke på at du har litt av hvert å drive med, har sett mange eksempler på det! Men det er herlig også å ha tid til å lese.
      En fortsatt god søndag ønskes av Tove

      Slett
  6. Nydelig! Beste hilsen Vilt og vakkert ;:OD)

    SvarSlett