tirsdag 11. juli 2017

Farger og former
InspiraHuset - et vakkert, nytt kurslokale!


Dette er et av flere innlegg her på bloggen, som handler om kreative mennesker, og hva de har klart å få til.
Et handlet om Jan Schwencke, og hvordan han etter et hjerneslag i 2009, har arbeidet seg tilbake og blant annet gitt ut CD med egne sanger. Han holder også foredrag for andre som har hatt hjerneslag, og deres pårørende, og konsert blir det på nyåret.
Et annet handlet om Marius Egge på Egge gård, som stadig finner nye veier for å benytte økologiske bær og epler i stadig nye, spennende produkter. Og som til og med har plantet flere tusen vinstokker, og laget egen musserende vin.


Denne gang vil jeg fokusere på InspiraHuset, et usedvanlig vakkert og innbydende kurslokale, som Trond Parelius Johnsen og hans kone Kari, har bygget i Guvernørens vei 5, Lilleaker.

Det var en fryd å komme dit, og se hvor lekkert de har klart å få det til.
Belysningen er fantastisk, og selvsagt var jeg opptatt av fargevalget, som ikke kunne vært bedre!
Jeg har kjent Trond og hans kone gjennom mange år, og Trond er et av medlemmene i vårt Heffalonia-nettverk, som jeg nevnte i innlegget om Jan Schwenke.



Jeg var klar over at de bygde et kurslokale i underetasjen i sitt hus, men at det skulle bli så stort og flott var overraskende.


Vi kommer inn i en liten entre/garderobe, holdt i den lyseste aqua farge (lyseste turkis), og den turkise fargen følger oss videre innover i lokalet. Se det første bildet, hvor veggen er i denne delikate fargen.
Så følger en dypere turkis, som du ser i gardinene på bildene over og under. Sammen med den varme fargen i parketten på gulvet, er dette helt perfekt. Den turkise fargen gir også en god romfølelse.
Turkis roer nerver og gjenoppretter vår vitalitet og optimisme. Den klarner tanken og styrker kommunikasjon, slik også blått gjør. Turkis sies også å styrke vårt immunforsvar. 

Men også formen på lokalet, og ikke minst den spesiallagde belysningen i taket, og lampene på veggene, er med på å gjøre dette lokalet helt spesielt.

I en alkove finner vi en sofa, og veggen bak er her er i en dus gulfarge.

Sofaen er grå, og det er det eneste fargevalget jeg ville ha rettet på. Men etterhvert er det kommet flere puter i ulike farger i sofaen, og det er blitt veldig bra.











På bildet over ser du et langt bord med en lys fiolett duk. Den kan selvsagt byttes hvis man ønsker andre farger.
I bakgrunnen kan du skimte en varm gulfarge på veggen som leder opp
til etasjen over, og her er også inngang til et lite kjøkken, toalett og dusj.
Lekkert alt sammen!




Bak et langbord med dyp blå stoler, finner vi en langsgående benk, og her ligger flere puter i vakre farger.


Dersom man ikke bruker bil, er det likevel enkelt å komme hit. Buss og trikk er ikke langt unna, og heller ikke tog og T-bane.

Jeg tror dette er et av de mest delikate og spesielle kurslokaler jeg har sett, og som jeg vil anbefale til alle. Når fellesferien er slutt, er det mange som forbereder kurs til høsten, de bør så absolutt bestille dette. Skal jeg selv holde kurs, vil jeg selvsagt velge å være her!
Hvis du er interessert, kan du kontakte Trond på mobil 930 97 600.

Jeg ønsker Kari og Trond fortsatt lykke til! Beste hilsener fra Tove.


4 kommentarer:

  1. Ja, der ser det lekkert og innbydande ut.
    Fint kurslokale.

    God torsdag.
    helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er virkelig nydelig der. Passer egentlig til ulike former for arrangementer - kurs, foredrag, møter, eller kanskje yoga?
      I dag skinner sola i Oslo, men da jeg la meg i går kveld var det bare + 5 grader! Helt utrolig.
      Alt godt ønskes av Tove

      Slett
  2. Heisann, tenk at privatpersoner tar slikt et flott initiativ! Ser utrolig nydelig ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er virkelig nydelig, og der finner man roen!
      Hilsen fra Tove

      Slett